Zpožděný let

Prozradíme vám, jaké jsou podmínky k získání odškodnění a jak se zachovat v případě zpožděného letu.
Zpožděný let a pravidla v rámci nařízení EU ClaimCloud je dobré mít uložené v hlavě, když někam letíte.
Proto začneme délkou zpoždění a tím, na co máte nárok přímo na letišti, pokud bude váš let:

  • zpožděný o více jak 2 hod u letů do vzdálenosti 1 500 km
  • zpožděný více než 3 hod u letů v rámci EU delších než 1 500 km
  • zpožděný více než 3 hod u všech letů mezi délkou 1 500 – 3 500 km
  • zpožděný více jak 4 hod u jakýchkoliv letů

Máte nárok na občerstvení nebo stravu od letecké společnosti, dva telefonní hovory zdarma, případně by měla letecká společnost umožnit posílání zpráv faxem, telexem nebo elektronickou poštou.
Pokud je váš let odložen na následující den, máte nárok na ubytování v hotelu a přepravu na hotel a zpět.
Pokud je let zpožděný více jak 5 hodin, máte nárok rozhodnout se let nevyužít a tím vám vzniká nárok na náhradu pořizovací ceny letenky.
Podmínky a výše odškodnění za zpožděný let v rámci nařízení 261/2004:

startující letadlo v pošmourném počasí.jpg

  • let musí být uskutečněn uvnitř EU nebo členského státu (Švýcarsko, Norsko, Island)
  • let musí začínat na území EU nebo členského státu
  • musí být operován leteckou společností, která má sídlo na území EU nebo členského státu
  • délka zpoždění letu musí být v cílové destinaci více jak 3 hodiny (počítá se otevření dveří letadla, nikoliv čas dotyku letadla s přistávací plochou)
  • zpoždění nebylo způsobeno okolností, kterou nemohla letecká společnost ovlivnit (špatné počasí, teroristický útok, uzavření letového prostoru apod.)

Splnění těchto podmínek zaručuje získání kompenzace až do výše 600 EUR na osobu. Konkrétní výše odškodnění je určena dle přímé vzdálenosti mezi výchozí a cílovou destinací (nezapočítává se případná vzdálenost mezipřistání).

  1. 250 EUR u letů o vzdálenosti do 1 500 km
  2. 400 EUR u letů o vzdálenosti 1 500 – 3 500 km
  3. 600 EUR u letů o vzdálenosti nad 3 500 km

[ssba]